Carlos Harmuch

Després de completar estudis en arquitectura i música al Brasil, va orientar la seva carrera cap al teatre musical, esdevenint un director independent amb projectes a Suïssa, França, Espanya, Brasil i Rússia. Entre les seves produccions més significatives es troben Orfeo ed Euridice de C.W. Gluck al Teatro Guaira (Brasil), Carmen de G. Bizet al Teatro Helikon de Moscou, Ariana de B. Marcello al Theater Basel, i La Serva Padrona de Pergolesi al Volkshaustheater de Zuric. També ha dirigit òperes com Acis e Galatea i Los Elementos d'Antonio Literes, així com La descente d'Orphée aux enfers de Charpentier, presentada en la celebració del 50è aniversari del Festival de Flandes, amb retransmissions en directe per ràdio i televisió suïssa, espanyola i belga.

Especialitzat en òpera barroca, Harmuch explora la unió entre dramaturgia, posada en escena i interpretació musical, veient-la no només com una disciplina estretament vinculada a fonts històriques, sinó com una oportunitat per a la imaginació i la creativitat. La seva trajectòria docent a la Schola Cantorum Basiliensis (1989-2023) va ser clau per a la formació de nous talents, on juntament amb Richard Levitt va fundar l'Opernklasse, una classe especialitzada en art líric.

Amb una dedicació particular a la formació de joves cantants, Harmuch ha col·laborat de manera regular amb Martin Gester en el projecte Génération Barroque, que ha impulsat les carreres de nombrosos solistes joves en gires de teatres i festivals a França i Itàlia. A més, entre 1992 i 2007, va crear i dirigir l'Estudi d'Òpera de la Oficina de Música de Curitiba, que s'ha convertit en una referència a Brasil per a la formació de cantants emergents. Amb un Màster en Música i Musicologia per la Universitat de la Sorbona (París), la seva carrera integra tant la investigació acadèmica com la pràctica artística de l'òpera barroca i clàssica.